Söndag - Bakisdag
Ja, jag var bakis. Tack och lov blir jag inte dålig på det sättet att jag kräks eller så när jag är bakis, men plötsligt känns det som om jag har alldeles för mycket kropp och hjärncellerna verkar ha bränts i ångorna av alkoholen.
 
Tur är det att jag bor med en tjej (Kicki) som inte låter en fin dag gå till spillo. Och att vakna en bakisdag med förslag om pizzapicknick i solen är faktiskt inte helt fel. Sagt och gjort tog vi med oss filt och grejer ut på innergården och gick och hämtade varsin pizza. Det är ju helt vansinnigt att det är över 20 grader varmt i september, men då ska det fasen nyttjas också. Så bikinis åkte på och sedan såsade vi i solen. Vi fick också sällskap av grannen Vidar som bor i samma trappuppgång och tillsammans gick vi tre ner till Pöl Harbour (ja, det heter så) för att bada. Det är typ en pool vid hamnen, googla om ni vill se hur det ser ut.
 
Resten av dagen ägnade jag till att plåstra om mina sår, vila mina mörbultade knän, duscha ur drinken ur håret och titta på filmer och serier i soffan. Bakisdagar är faktiskt inte så tokiga.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress