Queenstown och Milford Sound

Nu ger jag faktiskt upp. Har försökt ladda upp bilder i ca 30 minuter, och lyckas bara få upp några ynka av dem jag vill ha. Så jag ber om ursäkt för bildfattigt inlägg.


Sedan sist har vi hunnit kajka runt lite mer. Först hängde vi Queenstown och tog det lite lugnt en dag. Det var sista dagen tillsammans med mamma och My, så vi umgicks mest bara och promenerade runt i staden och på en promenadslinga utmed vattnet. Queenstown var en söt liten stad, precis vid en sjö. Tyvärr lite väl sönderturistad dock. Men nu har vi alltså vinkat av My och mamma helt för den här resan. Mamma är på väg hem och My for tillbaka till Australien. 

Vi avslutade besöket i Queenstown med att äta på Fergburger, en hamburgerrestaurang som jag skulle våga kalla något av Nya Zeelands variant av Hedemoras Lappens. Fast mycket godare! Bästa fiskburgaren jag någonsin klämt i mig i alla fall. Apropå det, har ni käkat fiskburgare på McDonalds? Det är ju ett skämt! Fisken är väl fine, men bara för att jag valt bort kossan behöver väl inte det betyda att jag även vill välja bort grönsakerna!? /Upprörd 

Igår lämnade vi Queenstown och ut mot Milford Sound. Vi stannade på vägen och tältade. Kallaste natten hittills. Jag vaknade mitt i natten med panik eftersom att jag helt krupit ner i sovsäcken, fick för lite luft och hittade inte ut, haha! Burr. Fredrik passade även på att rensa sin väska. Ni ser på bilden hur söt han var när han satt där mitt på backen med allihop runt sig.

När vi vaknat imorse efter den svinkalla natten åkte vi till Milford Sound. Milford Sound ligger som i en vik vid västkusten och är som allt annat här oerhört vackert. Och med tanke på att området har över 200 regndagar per år var vi väldigt tacksamma för det strålande solskenet. Vi hade bokat en båttur och fick se alla vattenfall, berg och all natur från båten. Så vackert!

Vi har nu bilat oss tillbaka till civilisationen, så att vi kan tanka och handla mat. Det är väldigt ödsligt mellan städerna här, och upp mot Milford fanns ingenting på mååånga mil. Imorgon siktar vi på någon variant av vandringstur igen.


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress