Kingston

Det blev ingen vandringstur igår. Det blev en slappdag istället, med obligatorisk roadtrip förstås. Vi åkte ut med bilen till Kingston, och påbörjade därmed färden till Dunedin. Kingston är en pytteliten håla, mitt ute i ingenstans vid en sjö. Vi slog upp tältet på en mysig kamping och låg och solade i gräset. Temperaturen är så märklig här. Det är egentligen kallt i luften, så när solen inte är framme är det ca 6 grader. Men så fort solen kikar fram blir det jättevarmt och det går hur fint som helst att lägga sig och sola i bara bikini. Så det gjorde vi igår. Eller ja, grabbarna hade väl inte bikini. Och dessutom började vi dagen med lyxig pannkaksbrunch på ett café, så det gick ingen nöd på oss.


På kvällen tog jag lite egentid och gick en promenad till sjön. Det var första gången jag var ensam sen vi åkte, och det var ganska skönt. Jag tycker såklart om mitt resesällskap, men jag saknar egentid också. Och tjejsnack, my god!

Vi sov inte särskilt bra någon av oss, av någon anledning. Men vi pallrade oss upp och fortsatte bilturen mot Dunedin. Vi gjorde dock ännu några timmars stopp efter vägen, när vi åter passerade Queenstown. Detta på grund av att Niclas hoppade bungy jump, 134 söta metrar skuttade han nerför en klippa, medan jag och Fredrik gömde oss på Starbucks. Vi fick tyvärr inte följa med och kika då det var en bit bort och det fanns inte plats, så vi strosade runt i stan istället. Och köpte fudge. Fyfan vad socker jag petar i mig här. Ni kommer inte känna igen mig när jag kommer hem och har blivit dubbelt så stor. Men jag lär väl ha hunnit bli lika blek som jag var innan jag åkte tills jag är tillbaka. Blekfet. Lyckat.

Varför inte vi hoppade? Jag kan bara tala för mig själv, och jag antar att jag helt enkelt inte är redo att dö än bara. Men Niclas överlevde och tyckte tydligen att det var kul (!?).

Nu är vi i Dunedin. Vad ska vi göra här? Vältra oss i mer socker. Imorgon ska vi besöka Cadburys chokladfabrik. Kajsa and The chocolate factory.

Bilden längst ner är tagen från en brygga in mot Kingston.


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress