Airlie Beach

Nu. Är. Det. Varmt. Ju längre norrut vi kommer, desto klibbigare blir det. Min app säger att det är 30 grader, men att det känns som 35. Det beror troligtvis på att luftfuktigheten ligger på ca 85 %. Varje gång det kommer en varmt luftpust bråkar Fredrik något om att döden inte vore så jävla dumt.


Har ni sett Chronicles of Riddick? Det är en supermacho typisk grabbfilm som jag egentligen inte förstår varför jag gillar. Hur som helst så handlar den om att de befinner sig på en planet där det är så varmt i solen att man brinner upp på sekunder. Så när natten är över och solen går upp måste det springa på gränsen till soluppgången och hålla sig på skuggsidan för att inte dö. Ungefär så känner jag mig när vi hasar oss fram genom skuggorna.

Just nu sitter vi i hamnen och väntar på en båt. Vi ska ut på tvådagarstur med övernattning i Whitsundays, vilket verkar vara rena paradiset. Bara att åka båt ska bli paradis just nu.

Mvh svettis. 

Bilder är från igår. Vi unnade oss en riktig lyxmiddag på en seafoodrestaurang. Maten var sjukt god och mojiton den bästa jag druckit.


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress