Det e bar å åk!
Försöker att skida omkring så mycket som möjligt när det väl finns snö. Tänker att det är välbehövligt om jag ska pallra mig igenom Tjejklassikerns första del, skidloppet 3 mil. Jag har ju som sagt inte varit särskilt insatt i det här med skidor de senaste... någonsin. Så jag har liksom lite att jobba på. Men jag tycker att det går bättre varje gång, och jag är inte så orolig över att konditionen ska svika mig. I värsta fall får jag väl haka i en stav i nån förbisvishande Gunde eller något, så är det ju bara glida med.
 
Egentligen tror jag att borde öva mer på "ur spår!" för det lär väl bli ett återkommande kommando har jag en känsla av... För mig att urspåra vill säga, det lär ju knappast vara någon som proppar spåret framför mig. Nu låter jag himla neggo, men det är jag inte alls! Det här ska bli superkul och jag tror att det kommer att gå bra för att vara ett första skidlopp för mig, men jag är väl medveten om mina begränsingar, så att säga.
 
Målet med loppet är bara att ta sig igenom. Att kunna säga att jag har gjort det. Det får ju gärna gå okej bra i alla fall, så att det inte är pest och pina, men jag tänker inte sätta några tider som mål och liknande. Har dock funderat på vad som är okej att dopa sig med under loppet? Snickers och typ varm saft pratade vi om att ha med, men hur är det med skidvin? En liten plunta bara för att pigga upp lite när man tappar sugen. Man får ju åtminstone lite högre tankar om sig själv efter lite vin, men å andra sidan är det det där med balans och syn och så. Hm... Kanske får hålla mig till saften ändå. Återkommer.
 
Skidade runt lite i helgen, först med mamma i Annedal och sedan med Karin runt eljusspåret. Mamma och jag tog spåret där det stod "Spåret stängt pga ledningsarbete". Ja, ja - det kanske inte var det bästa spåret. Men runt kom vi i alla fall, trots att jag gjorde min första vurpa. Och dagen efter vurpade Karin. Dock efter några graciösa jämfotahopp i nedförsbacke med skidorna på, så hon ramlade ju med bravur i alla fall.
 
Jag har även skickat in anmälan till Kristinaloppet i Norberg nu, så nu är det ingen återvändo!
 
P.S Jag kommer nu att öppna en ny kategori på min blogg - Träning. Never thought this would happen. Är jag ett träningsfreak nu? // Tjejen som suttit i soffan i tre dagar
 
Jävlar vad det snöar ute.
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress