Auckland

Det var det det, som man säger. Två månader som ba POFF har passerat, och imorgon är det dags för hemgång.


Niclas och jag har spenderat sista dagen med att gå runt i Auckland och sett oss omkring. Fredrik ville inte följa med, så han stannade på hostellet.

Jag gillar Auckland. Nu har jag bara sett staden över en dag, men jag fick bra vibbar. Trots att det är söndag påskhelgen så känns det som en stad med puls, en stad där det händer mycket och det finns mycket att se. Hamnen till exempel, var väldigt fin. Det kryllar av svindyra lyxbåtar, trevliga restauranger och promenadstråk. Så där gick vi ganska mycket. Vi gick också genom en park och åkte upp i ett torn som jag inte vet vad det heter för att kolla utsikten. Vi stod där på våning 51 och kikade ut över staden. Och ner, för den delen, för på vissa ställen fanns det fönster i golvet. Hua. Högt som fan, kan man säga.

Vi åt lunch i hamnen på en sushirestaurang också. Och glass. Och sen avrundade vi kvällen på Burgerfuel med en såsig och väldigt god tofuburgare. Mycket gott idag minsann! Men det är väl lika bra, imorgon vankas flygplansmat.

Packat och klart, nu är det dags att vinka av det här fantastiskt vackra landet och alla äventyr för den här gången. Jag som längtat hem senaste dagarna känner just nu att jag inte är så sugen på att åka hem. Men visst ska det bli skönt också! Dessutom har de börjat sälja en chipssort med smak av lamm och mint här(???!) och det känns kanske som om människor med den preferensen av chipssmak borde hållas på avstånd.


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress