Den där bloggen

Pappa frågade min g idag om jag "har kvar den där bloggen". Och det har jag ju, så jag kanske ska försöka klottra lite här under resan till Italien nu, så att papps kan hänga med på äventyren. Och ni andra, om jag har några fler läsare vill säga. Vill bara förvarna om att kameran på min mobil har pajat, eller i alla fall kameran utåt, så det blir dåligt med bilder. Det får bli selfies för hela slanten.

Vi sitter alltså på flyget till italien just nu. Bloggar på flyget liksom, that's a first. Resan kommer att gå såhär:

Pisa --> Verona --> Gardasjön --> Lido di Jesolo --> Venedig

Vad tror ni om det? Awesome tror jag! Har spenderat alldeles för många timmar på att gräva ner mig i hotellbokningar, tågtabeller, bästa glasställen, packlistor och allt där emellan. Vi flyger till och från Italien, men mellan de olika platserna i landet tar vi tåget med hjälp av vår interrailbiljetter. Prais the interrail!

Det är synd att jag fortfarande är så flygrädd bara. Vägen upp är rent utav hemsk och jag gråter oftast. Idag grät jag först, sen var jag tvungen att skratta eftersom att alla ungar i kabinen ropade "wiieee" när vi lyfte. Medan jag sitter här och känner "uäääh!". Konstiga barn, förstår ni inte hur onaturligt det är att befinna sig 10 000 meter ovanför jord!? "man tappar uppfattningen om höjd på så höga höjder". Och!? Det räcker med att fatta att jag dör om vi faller nu. Så det så.

Okej, gladare miner nu! Fredrik sover så jag får väl roa mig själv. Med korsord eller nåt sånt där annat tantigt jag brukar hålla på med. Vi hörs!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress