Varmt välkommen, 2016
Sammanfattningen av det gångna året ser lite annorlunda ut i år jämfört med tidigare. Ni hittar min sammanfattning av 2014 överst på sidan här:
 
http://kajjsaan.blogg.se/2014/december/
 
(Nej, jag vet inte hur man lägger in fancy länkar, så ni får vackert copy-pastea om det inte går att direktklicka. Om ni vill alltså, det är ju ingen tvångsblogg...)
 
Om ni läser förra årets sammanfattning kan ni se att min spontana uppfattning var "jäklar vilket fantastiskt år det blev!". Och trots att även detta år har fört med sig många positiva förändringar och upplevelser - jag och Fredrik har hittat tillbaka till varandra, jag har fått en egen lägenhet, jag har ett nytt jobb med underbara kollegor, jag har rest utomlands tre gånger och jag har träffat nya människor - så kommer detta vara ett år jag kommer minnas med sorg i hjärtat.
 
I slutet av förra året fick min älskade morfar cancer. Hjärntumör. Efter ett halvårs kämpande vann till sist cancern och morfar somnade in strax efter midsommar. Bara ungefär en vecka efter morfars begravning gick även min farfar hastigt bort efter brustet kärl i hjärtat. Och som en avslutning på det hela fick vi även i sensomras ta bort vår hund Nessie.
 
Jag är oerhört tacksam för allt det fina jag har fått det här året, och hur mycket stöd jag har fått av min fina familj och pojkvän, mina underbara vänner och fantastiska kollegor. Men det här året har ändå för mig och mina nära och kära präglats av smärta, sorg och död. 2015 är inte ett år jag kommer att sakna.
 
Så med risk för att bli lite melodramatisk, men 2016 - jag välkomnar dig med öppna armar! Må du medföra ett finare år än 2015.
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress