Klappat och klart
Tänk att jag kan vara så omedvetet rolig.
 
Kunden: Nej den boken gav jag bort i present nu vid jul, så den har jag inte kvar.
Jag: Jaha men då så, den är klappad och klar alltså!
 
Helt oplanerat. Kunden berömde i alla fall min ordvits.
 
Trots mensvärk och humördippar så har väl den här dagen egentligen varit ganska bra. Jag säger egentligen eftersom att jag trots allt har svängt mellan att skratta hysteriskt för mig själv inombords till att vara bittrast på kontoret. Har bytt humör sisådär två gånger i kvarten ungefär. Jaja, Sofi som sitter bredvid mig verkade ju road i alla fall.
 
Det är faktiskt himlans mysigt att sitta på kontoret när det vräker snö ute. Sitta där invirad i filt, med bra musik i öronen och en kopp te i handen medan man mailar. Har jag ett mysigt jobb eller vad!? Inte lika mysigt när Agneta 65 gormar mig i örat dock. Men de brukar sluta gorma när man sagt att man faktiskt kan lösa deras, vad som ibland verkar vara snudd på livshotande, bokproblem.
 
Såhär ser min utsikt ut om jag lyfter blicken från skärmen.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress