Girls night out
I lördags bjöds det på en välbehövlig tjejkväll. Tjejkvällar är förstås alltid välbehövliga, men nu var det längesen så det var väl lite extra abstinenstigt innan denna.
 
Karin och Sara kom hem till mig. Vi drack vin. Och tittade på Melodifestivalen. Och drack vin. Och sjöng Singstar, som förr i tiden. Och drack äppelpajsdrink. Okej, den heter något annat, men det är precis som att dricka något med smak av äppelpaj = bästa drinken i världshistorien. Vi var redan danssugna nog innan vin och drinkar, men efteråt var vi förstås ännu mer sugna. Men vi kom snabbt på att vi bor i Sala och det verkar ju råda något slags dansförbu här, så fick vi hejda oss och åka till Tinget istället. Vi dansade inombords i alla fall.
 
Det blev en riktigt trevlig kväll och vi träffade t.o.m nya människor, fastän vi var i Sala. Bl.a en trevlig kille som förirrat sig från Västerås, med någon slags skev verkligehetsuppfattning om att det är till Sala man ska åka om man ska gå ut. Tråkigt för honom som kanske missade en danskväll i Västerås, roligt för oss med en ny bekantskap. Man kan ju hoppas att vi inte skrämmde iväg honom ännu mer från Sala i alla fall.
 
Nej, nu är jag bitter. Förlåt. Jag ska bättra mig. Sala är supermysigt, hemtrevligt osv osv. Men det går ju för fan inte att dansa nånstans eller ens ta ett glas vin efter kl 01.00. Sala är underbart.
 
Kvällen blev ändå lyckad och det viktigaste är ju förstås sällskapet. Och det var jag absolut mer än nöjd med!
 
 
 
'
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress