Mitt nästa stora äventyr
Nu är det dags för nästa stora äventyr. Ett äventyr som för mig är väldigt nytt och spännande; sambolivet.
 
Fredrik och jag har bestämt oss för att flytta ihop (det tog bara typ 10 år, med vissa uppbrott). Det känns både läskigt och spännande, men mest av allt ska det bli skönt. Slut på långdistans, slut på helgpendling och korta visiter. Det är helt enkelt dags.
 
Som sig bör stöter man naturligtvis då på vissa svårigheter. Typ, vart ska vi bo? Ingen av oss vill bo i den andres stad, ingen vill byta jobb och ingen vill egentligen flytta. Eller, nu är jag lite orättvis, det är faktiskt jag som är den mest kompromisslösa i det här, Fredrik har ju kommit med lite olika förslag, men inget som passar mig.
 
Vi har alltså bollat detta tusen gånger fram och tillbaka utan att komma någon vart. Vi argumenterar för och emot, föreslår det ena och det andra, men kan inte komma överrens. Men till slut kom Fredrik med ett förslag som jag ändå gick med på och som ger oss något att utgå ifrån. Vi provar! Jag bor hos honom i Norberg en månad och sen bor han hos mig i Sala en månad. Då ser vi hur det fungerar i praktiken och kan döma därefter. Förhoppningsvis kommer detta att leda till en lösning som passar oss båda.
 
Såatte... sen i tisdags och en månad framåt är jag alltså Norbergsbo. So far so good, men har än så länge haft semester så har inte behövt pendla haha. Men i morgon är det dags. God save the Kajsa!
 
Titta så söta vi var en gång i tiden! För att inte tala om långhåriga... Och nu blir vi äntligen sambos!
 
 
 
 
Flisan

Va kul! Men ni borde flytta hit till Göteborg!!!

Emmy

Vad roligt! Åh och saknar din dator när man alltid tog massa cambilder utanför ditt rum haha

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress