Hard Rock Café, Liseberg, Excet
Har haft en fullspäckad helg & har äntligen fått se lite mer av vad Göteborg har att erbjuda! Syrrorna kom hit redan i fredags, så vi drig igång helgen med middag på Hard Rock Café. Där har vi visserligen varit förut, men det hindrar ju inte. Mös (myste?) sedan resten av kvällen med film & kladdkaka i lilla lyan. Japp, fyra tjejer och en guldfisk på 18 kvadrat. 
 
 
 
I lördags började vi dagen på Liseberg! Det var dags att släppa taget om min Lisebergsoskuld & sätta mina fossingar på Lisebergiansk mark. & alltså, nog för att jag vet att jag inte är någon karusellmänniska men... Efter att ha åkt endast två åk (varav en var Balder! Modigt Kajsa), så kräktes jag. Haha! Jag börjar bli gammal. Men det var faktiskt ett himla snurrande! Återhämtade mig i alla fall i Sagoslottet, det var mera min typ av karusell...
 
Vi gjorde ett par tappra försök till att vinna choklad, men det gick som alltid: himlans dåligt.
 
 
Lunchsallad
Kräk-karusellen...
Ingen aning om vem skurken i pyjamas är?
Tjejerna åker koppar med smågrabbarna (jag hade fått nog av snurr)
Gothia Towers
 
Sen var det bara hem, käka middag & ladda om! Har varit sugen på att gå ut & dansa ett tag nu, så det var baske mig på tiden. Vi fick med oss Jessica också & hade tur nog att komma in på ett ställe där det egentligen är 22-årsgräns. Det var ju egentligen bara jag & Jessica som borde fått gå in. Excet var vi alltså på!
 
Det är andra gången i mitt liv jag går vilse på en nattklubb (första gången var i Kuala Lumpur). Det var en himla labyrint så jag visste knappt in eller ut. Vi tappade bort varandra lite ett tag, men när vi hittade My & Fanny igen, på våningen allra längst ner sa Fanny "vi har ju varit här längst upp hela tiden!". Sån koll hade hon, haha! Det var massor med folk (alldeles för mycket till slut), den gamla vanliga musiken & goda drinkar. Så, allt som allt är jag himla nöjd med kvällen. Ska man dansa får det gärna vara musiken som spelas överallt, så man kan sjunga med. Också väldigt nöjd att jag träffade lite trevliga typer både från Tyskland & Spanien! Har officiellt dragit mitt första skämt på spanska, woho!
 
 
 
 
 
 
Idag vinkade vi av syrrorna på tågstationen, nöjda med helgen. Sen har Flisan & jag slafsat köttfärssås på det!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress