Första dagen i Göteborg
Idag tog jag lång sovmorgon för att försöka sova bort den kommande förkylningen. Tror att jag lyckades lite & känner mig lite bättre idag, om än fortfarande trött. Kan det vara hösttrötthet kanske? Känner mig supersåsig.
 
Efter en mysig frukost framför tv:n i common room (tittade på VM i fälttävlan) bestämde vi oss (aka Felicia & jag) för att utforska lite i staden. Så vi gick för att se oss omkring! Först & främst gick vi till Stadsbiblioteket för att förtidsrösta inför riksdagsvalet & införskaffa oss varsit bibliotekskort. Väldigt produktivt gjort såhär första dagen, kan jag känna. Sedan promenerade vi ner för Avenyn & in bland alla långa gator, gallerior & torg. Det är stort! Jag tycker att Göteborg känns större än Stockholm på något vis, även om Göteborg kommer på andra plats ytmässigt. Massor med folk är det ute också. Känns som en inbjudande stad & här finns nog många guldkorn i form av butiker, caféer etc att upptäcka.
 
Vi hittade faktiskt ett supermysig café där vi fikade/åt lunch. Le Pain Francais med enoooorma kanelbullar för 20 kr. Perfekt!
 
 
Ikväll har Felicia, jag & Felicias nya klasskompis Jessika hängt i Felicias & mitt rum på vandrarhemmet & druckit vin, lyssnat på musik & googlat snyggingar - varit typiskt tjejiga med andra ord. Men runt nio far tjejerna iväg på kårfest & då kan jag ju inte hänga på. De pluggar på Chalmers & det gör inte jag. Det känns såklart lite tråkigt att jag inte kan hänga med, men det var ju väntat så det är inget jag lider av. Min plan var att promenera ytterligare lite genom staden, för att se Göteborg på kvällen. Meeen, det är supermörkt & det regnar ganska rejält. Så jag blir inne ikväll också. Känner varken för att bli blöt eller gå ensam på mörka gator i en stad jag inte känner till. Så jag äter upp Felicias chips istället, haha!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress