Hålla tungan rätt i mun
Jag piercade tungan i torsdags. Har funderat på det fram och tillbaka i många år, men det har aldrig blivit av. Och nu var jag i en period när jag funderat lite på det igen, så i onsdags kväll tog jag det spontana beslutet att få det gjort efter jobbet dagen därpå. Snacka om att man får lida en jävla massa pin för att bli fin.
 
Att ta självaste piercingen gick ganska bra. Jag hade ju dock föreställt mig att det är som när man tar hål i öronen, att man liksom skjuter ett hål. Men nej, i tungan trycker man igenom nålen. Obehagligt som fan, men inte så smärtsamt. Första tanken när piercarmannen släppte min tunga var ju dock att spotta ut det jag hade i munnen, vilket förstås inte går. Så självaste piercandet var inte så himla farligt, men hade jag vetat hur handikappad man blir efteråt hade jag nog kanske inte gjort det faktiskt, haha!
 
Tungan har svullnat upp vansinnigt mycket och känns som en stor slemmig bit kallops med metallskrot i. Jag kan inte röra tungan som jag vill och därmed inte äta. Så idag är det lördag och jag har inte ätit mat sedan i torsdags eftermiddag. Varma koppen med sugrör och smoothie är typ vad jag får i mig. Åt en knäckis i morse dock, det tog 20 minuter. Så om man vill öva mindfullness är en piercing i tungan att rekommendera, har aldrig varit så mycket i nuet som när jag försökt äta senaste dygnet. Men ja, jag börjar bli väldigt hungrig nu, hoppas svullnaden ger sig snart. Plus att jag låter som Sid från Ice Age när jag pratar. En riktigt dreggfull Sid. Och tungan ser ut som en ravioli eftersom den får märken på sidorna efter tänderna som den ligger och trycker emot. Suck. Tydligen är det såhär några dagar, men jag hoppas verkligen att det är över snart så att jag kan äta. Och dricka vin.
 
Jag frågade piercaren vad han trodde om att dricka vin. Han svarade att det inte var rekommenderat. Men det var ju inte ett nej tänkte jag, så jag frågade ett par gånger till, tills han började prata om att inga droger alls var en bra idé. Då fick jag väl inse att det inte blir nå vin i helgen då. Och ärligt talat ligger faktiskt inte vinet högt på min priolista just nu. Mat ♥
 
Ni får ett uppdrag av mig: prova nästa gång ni borstar tänderna att spotta ut tandkrämen utan att använda tungan. Ni kommer att se ut som dreglande mongon.
 
Här får ni en äcklig bild på min tjocka raviolitunga. Ser helt vit och sjuk ut också, haha! Varför lägger jag ens ut den? Jaja, livet är inte alltid instastoryvackert.
 
 
Ikväl ska jag träffa Sarah och Karin. Planen tills dess är att vara så tyst som möjligt och bara anstränga tungan när jag försöker äta. Så jag genomgår just nu två för mig tortyrmetoder: håll käft och ge fan i att äta.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress