Rainbow Beach

I förrgår kväll kom vi fram till Rainbow Beach. Nu är det bara jag, Fredrik och Niclas resten av kusten upp, de andra åkte vidare eftersom att de inte ska till Fraser Island. De fortsatte alltså vidare med samma buss som vi klev av efter två timmar, men de skulle istället åka 14 timmar.


Vi var alldeles för sent ute med att boka boende här, så när vi väl började se oss omkring efter hostel var allting fullt. Det fick alltså lov att bli ofrivilligt lyxande med hotell. Vi checkade in på Debbies Place, och jäklar vad bortskämda vi vi blev! Två nätter i egen lägenhet, med två sovrum, eget kök, badrum och grillplats. AC, wifi och gratis tvätt fanns också. För 500 kr/ person per natt. Långt över vår budget som annars ligger på 209 kr/natt, men det var riktigt skönt att lyxa lite.

Igår tog Niclas och jag en långpromenad. Fredrik var förkyld och lite hängig så han stannade hemma. Eftersom att vi har mycket bokat framöver bestämde vi att ta två dagar och bara göra i princip ingenting. Men en långpromenad blev det. På stranden. Med alldeles för lite solskydd. Usch och fy vad jag brände mig. Pandaface och allt. Men det var en fin promenad, som avslutades med en supergod kokosmilkshake. På kvällen skjutsade Debbie upp oss till Great Sandy National Park så att vi kunde se solnedgången därifrån. Det var verkligen en upplevelse, jäklar vad fint det var. Bilderna ger inte alls rättvisa för hur stort området var och för hur vackert det var att sitta där. Så glad att Debbie tipsade oss och körde oss. Hon var riktigt gullig. Efteråt grillade vi, fyfan vad gott. Halloumi i mitt hjärta.

Idag har vi alltså inte heller haft mycket för oss. Vi började dagen med att, tyvärr, checka ut från Debbies och istället checkade vi in på Dingos. Det är med Dingos vi kommer att åka till Fraser Island. Fraser Island är världens största sandö, och imorgon åker vi ut dit för att stanna i tre dagar, två nätter. Det ska bli riktigt häftigt! För att få åka dit behövde vi gå en säkerhetsgenomgång idag. På den sa dem att man inte får bada i havet på grund av hajar, inte gå ut i skogen själv på grund av ormar och dingos (vildhundar) och inte köra som idioter (vi ska köra bil på ön). Så vi ska helt enkelt akta oss för att dö.

Förutom det har vi i princip bara legat och läst och slappat. Jag somnade i hängmattan här utanför, det var inte helt del. Råkade klämma en till milkshake också, vilket inte alls ingår i min budget. Men den ingår i vad jag verkligen vill ha så då råkade det bli så. Slurp!

Nu måste jag ge Fredrik lite uppmärksamhet, han börjar bli dryg.


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress