Sala
Nu har jag alltså snart varit hemma i en hel vecka. Det känns fortfarande lite konstigt att vara hemma igen, och det blev den absolut segaste jetlagen jag känt på hittills. Jag känner mig fortfarande inte helt återställd, och jag vaknar av mig själv vid klockan sex på morgonen!? Who am I? Första "morgonen" vaknade jag redan klockan fyra och kunde inte somna om, så jag antar att det blir bättre i alla fall. Troligtvis kommer jag inte alls att vakna i bra tid i morgon, när jag väl ska till jobbet. Japp, jobbet.
 
Det ska bli kul att träffa alla kollegor igen, jag har saknat dem. Men ärligt talat är det jätteskönt att vara ledig. Jag är glad att jag fick några dagar hemma innan jobbet drar igång igen. Vad har jag gjort sedan jag kom hem? Ja, till att börja med har jag ätit mat. Hemlagad, god mat med tillbehör, såser och grönsaker! Hallefuckingluja vad gott det är. Inte en pommes så långt ögat kan nå! Annars har jag även hunnit träffa lite familj och vänner. Druckit lite vin. Invigt balkonghäng i vårsolen för den här säsongen. Varit hos frissan. Och ridit. Så det har varit en riktigt skön vecka.
 
Nu är det alltså tillbaka till verkligheten som gäller. Jag är otroligt tacksam för resan vi har varit på och allt vi har fått uppleva. Vi har haft turen och vädret med oss och vi har gjort nästan allt vi hade planerat. Det enda som föll bort var valsafari, men med tanke på hur bra allt annat har varit så tänker jag inte ens låtsas om att den inte blev av. Allt som allt har det verkligen varit en upplevelse för livet och även om plånboken ekar ganska tom nu så är min mentala ryggsäck fullproppad med nya erfarenheter, upplevelser och äventyr.
 
 
 
Före frissan
 
Efter frissan
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress