Carpar lite diem i Kroatien!
Äntligen på resande fot igen! Det känns som om det var tusen år sedan jag fick utlopp för mitt resbehov och eeevigheter sedan jag befann mig i ett land där sommarvärme inte är lika med 10 grader och typ fodrade gummistövlar.
 
Tidigt i morse gick flyget till Dubrovnik Kroatien. Eller, det skulle gått tidigt, men pga tekniskt fel (f*cking oljeläcka från ena motorn!?) Blev vi sena iväg. Oljeläckor från motorer är extra opraktiskt när den enda resenären jag har med mig, dvs Sara, är lika hysteriskt flygrädd som jag själv är. No words needed.
 
Trots ovan nämnda incident kom vi till slut ändå fram. Hungriga som vi var tog vi genast bussen mot hotellet och stannade efter vägen för att mumsa (sviiingod) lunch. Mums! Efter att bara ha sovit ca tre timmar natten till idag väntade vi oss att vi skulle snarka på hotellet. Men icke! Speedade och glada planerade vi veckan och tog sedan vårt pick och pack till stranden - Copacabana. Jo, den heter faktiskt så. Väl där kände vi på det lite för kalla men väl saltade vattnet och la oss senare i varsin solstol. Gööött!
 
Vi hängde på stranden några timmar, sen kilade vi tillbaka till hotellet (via något som såg misstänkt mycket ut som någons bakgård) för lite dusch och middag. Åt middag på en restaurang i närheten som heter "Buono" och bestämde oss för en långsittning. Sagt och gjort - långsittning med tonfisksallad, bröd, vin och crêpes blev det. Kvällen avslutades med en mysig promenad på ett turiststråk och nu ligger vi slitna i sängen. Soovaaa.
 
Råkade btw skrämma någon stackars kille på turiststråket också. Sa till Sara att om vi spelade minigolf skulle jag "Kick your ass!!!" varpå en kille framför vände sig om och stirrade skärrat. Slut i huvudet som jag är stirrade jag bara tillbaka.
 
Nu är det godnatt!
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress