One Week to Go
Idag är det alltså bara en vecka kvar tills jag flyttar till London igen. Det är egentligen galet lite tid, men min hjärna har nog inte riktigt ställt in sig än & förstår inte det. Så här sitter jag, & borde göra en massa saker för att förbereda mig. Men istället så... gör jag inte det.
 
Något jag däremot faktiskt har gjort i förberedande syfte är att jag har sökt jobb. Det är lustigt tycker jag, att jag aktivt sökte jobb hemma i Sverige i tre månader utan att knappt få så mycket som ett "tack men nej tack", & att jag sedan söker jobb i London under två dagar & får respons på ungefär fem jobb. Efter att ha sökt i två dagar. Det är lite skillnad. Mestadels har jag sökt jobb inom kundtjänst, i stil med vad jag gjorde när jag jobbade på Philips. Men jag har även sökt lite kassajobb, servering- & receptionistjobb. Jag har fått svar på ett av jobben inom kundtjänst som jag verkligen, verkligen hoppas att jag kan få. Rekryteringsfirman lät jättepositiv, nu är det bara hoppas att självaste företaget också gör det... Håll tummarna!
 
Boende första månaden är också ordnat. Första veckan får jag bo på soffan i vardagsrummet i lägenheten som Sarah delar med ett gäng grabbar. Sedan åker Sarah på semester i ca tre veckor, då jag får bo i hennes rum. Perfekt! Jag behöver inte skriva på en massa kontrakt eller ägna för mycket tid till att leta boende. Jag vill inte gärna skriva på några boendekontrakt, i fall att det blir så att jag inte får något jobb & måste åka hem igen. I så fall stannar jag bara en månad, mer har jag inte råd med.
 
Det ska bli så jäkla kul att komma tillbaka!
 
Bjuder på en bild från i förrgår; Martina & Viola som busar med Violas dotter Agnes. Wiiiie!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress