Sköna söndag i Kensington Gardens
Idag har jag njutit i stora mängder av att det är söndag! Från & med nu är söndag min favoritdag! Tog för det första en gudomlig sovmorgon. Jag vaknade strax före tio, gick & kissade & kröp sedan ner under täcket igen med fetaste leendet på läpparna. & det är inte mycket som får mig att le när jag precis vaknat! Sov dock inget mer, utan läste istället en artikel från Take a Break (typ en tanttidning jag börjat läsa, I like it). Strax före elva smög jag upp, åt frukost i lugn & ro & städade lite. Sedan veckohandlade jag på Tesco (veckohandlade för under 100 kr & ändå har jag till mat två gånger om dagen hela veckan! Det ni).
 
Jag hade redan igår bestämt mig för att ta mig ut & göra något idag, men eftersom alla mina vänner här är upptagna på annat håll elelr utomlands så fick jag leka själv idag. Bestämde mig för att ta en dag med egentid & promenera runt på något fint ställe, så jag styrde kosan på Kensington Gardens!
 
Kensington Gardens är ursprungligen en del av Hyde Park & är 111 hektar stor. Planen var från början att även titta på Kensington Rooftop Gardens, men eftersom vädret inte var så prima så väntar jag med det. Promenerade istället omkring på marken. Ena sekunden var det strålande solsken, andra regn. Om vart annat. Tur att jag har köpt ett finfint paraply!
 
 
Medan jag stod & väntade på bussen till Kensington började en äldre dam prata med mig & plötsligt frågade hon vart jag går till kyrkan. Jag svarade att jag inte går till kyrkan. "But you believe in God?" frågade hon då. Nope. Sedan bestod resterande väntetid av att undvika konvertering till kristendomen... Jag sa att jag tror nog mer på vetenskap, men då fick jag höra att det var ju falskt alltihopa. Det stod en tjej bakom damen & smyglyssnade, för jag kunde se att hon hade svårt att hålla tillbaka skrattet. Det hade jag också, hade så mycket hellre varit tjejn bakom damen just då! Jag accepterar absolut att vissa väljer att tro på gud, men då vill jag gärna också bli respekterad för att jag inte gör det!
 
Väl på bussen stod det att den var på väg till "Chelsea, World's End" & jag åkte bl.a förbi en fishn'chips-restaurang vid namn The Codfather, heheee.
Mamman

Restaurangnamnet har jag läst nånstans i någon artikel om roliga/ovanliga restaurangnamn! Kul :) Och för övrigt läste jag den nog i nån tanttidning... många "vuxenpoäng" i det här inlägget :) <3

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress