Mitt 2014
Vilket år det har varit! Som alla andra år har det haft sina upp- & nedgångar, men jag kommer ändå att se tillbaka på 2014 & tänka "jäklar vilket fantastiskt år det blev!". Så många resor, nya bekantskaper, återföreningar, äventyr, skratt & upplevelser. Jag tänkte lägga upp några bilder från några av mina mest minnesvärda stunder under året som gått.
 
Januari
Så snart snön kom drog jag & fyra av mina numera närmsta vänner till varmare breddgrader. Det blev en resa utöver förväntningarna & vi fick uppleva otroligt mycket & träffa många fina, galna (& även otrevliga) människor. Bild 1: På kinesiska muren. Bild 2: Båttur på Mekongfloden i Vitenam.
 
 
 
Februari
Resan fortsatte, & trots nästan två veckor av magsjuka så var vi still going strong & fick ladda om för nya destinationer. Den här månaden fylldes av fester, djungeltrekk, vita stränder, tempel, mera tempel & flera exotiskt djur. Bild 1: mitt livs längsta busstur i Kambodja med magsjuka, King Kong/Kung Fu-filmer & ingen AC. Bild 2: På ett elefanthem i Chiang Mai, norra Thailand.
 
 
 
Mars
Nya länder med nya upplevelser med allt ifrån vackra öar & stränder, till teplantager i bergen & sedan imponerande stadsmiljöer. Längtarn efter en vanlig pannbiff hade aldrig varit så stor, & i slutet av månaden, efter den otäckaste flygresan jag varit med om, fick jag äntligen sätta tänderna i just en sådan - hemma i Sala. Bild 1: på en fiskebåt utanför paradisön Langkawis kust. Jag var den enda som inte fick napp. Bild 2: Marina Bay i Singapore, sista kvällen innan hemresa.
 
 
 
April
Efter lite återhämtning från asienresan fick jag besök av Luke från London. Jag hann även med träffa lite vänner & fira min födelsedag innan jag drog iväg på nästa resa, denna gång en familjesemester till Florida.
Bild 1: födelsedagsfirande på Publik med goda vänner. Bild 2: syrran & jag på Universal Studios i Orlando.
 
 
 
Maj
Familjesemestern fortsatte med flera roliga utflykter, ett par riktigt fina boenden & även några dagar på Bahamas där vi lärde känna en riktigt skön taxiförare, red på stranden & glassade i solen. Key West blev sedan en personlig favorit med sina mysiga gator, pubar & trevliga invånare. En hel del alligatorer & Everglades hann vi också med. Bild 1: en alligator vid Everglades träskmarker. Bild 2: solnedgång i Key West.
 
 
 
Juni
Den här månaden tog min syster, kusin & kusinsflickvän studenten i samma sväng som jag bestämde mig för att flytta tillbaka till London eftersom att det var snålt med jobb hemma. Jag fick återförenas med fina vänner i min favoritstad & ännu en gång leva livet som storstadsbo med allt vad det innebär. Bild 1: My, Felicia & Lukas på deras student. Bild 2: Midsommarfirande i Hyde Park.
 
 
 
Juli
Juli bestod faktiskt till stor del av jobb, på Travel Service Scandinavia, samtidigt som jag bevakade nyheterna angående branden som härjade hemma. Men när jag inte jobbade fick jag ta igen tid med fina vänner, festa & det klämdes även in en dagstur till Brighton så att jag skulle hinna bränna mig i solen. Bild 1: Party i Camden med en härlig blandnig av vänner. Bild 2: Sarah & jag glassar (somnar) på stranden bredvid Brighton Pier.
 
 
 
Augusti
Fick besked om att jag kom in på en kurs jag sökt & styrde åter kosan på Sverige - med Amsterdam som mellanlandning. Fick med mig Luke som sällskap & vi hade några fina dagar i den vackra staden. Hälsade bl.a på Anne Frank, åt ost & såg oss om i staden. När tåget väl tagit mig hem dröjde det bara några dagar innan jag for iväg till Göteborg för att plugga & flytta in hos mina fina vänner Felicia & Voldemort. Bild 1: Taget från en bro i det fina Amsterdam. Bild 2: På bio med Felicia & min nyfunne vän Jessica,
 
 
 
September
Mycket pluggande blev det. Men det gick även att klämma in ett besök från våra systrar & en dag på Liseberg med karusellåk & kräkor. En fin höst blev det också. Till att börja med. Bild 1: En dag på Liseberg med okänd snubbe. Bild 2: En höstbild tagen under en promenad.
 
 
 
Oktober
Jag fick massor med besök den här månaden. Luke kom över i nästan en vecka, mamma en helg & sedan var även en vän på besök i Göteborg som jag hann träffa. Tenta skulle skrivas & fester skulle festas.Göteborg visade sig vara en fantastisk stad med mycket att erbjuda & även här fick jag lära känna många nya människor. Bild 1: En älg  i utomhuszooet jag & Luke besökte. Bild 2: Mamma på Le Pain Francais.
 
 
 
November
Halloween firades & sedan avslutades Göteborsvistelsen med en avklarad tenta & en pampig show av Jonas Gardell. Väl hemma i Sala fick jag vackert bita i det sura äpplet & jobba lite igen. In på lagret i Morgongåva & börja kånka böcker igen. Bild 1: Snygga tjejer firar Halloween, på väg till Sticky Fingers. Bild 2: Jonas Gardell "Mitt enda liv".
 
 
 
December
Månaden bestod mestadels av jobb & ännu mera jobb. För första gången i mitt liv jobbade jag tills jag blev sjuk, men tack & lov klämde jag, Linn & Karin in en myshelg i Göteborg på Lisebergs julmarknad. Sen blev det jul & plötsligt vändes en del saker i livet helt upp- & ned. Året har varit fantastiskt, men jag tycker nog att 2014 kunde fått ett värdigare slut. Bild 1: Adlibrislagret. Bild 2: Myspys på Lisebergs julmarknad.
 
 
 
Allt detta är bara en bråkdel av mitt år & det finns så mycket mer jag kommer att minnas eller skulle vilja berätta om. Men jag får nöjda mig såhär. Tack allihopa som varit del av mitt år (förutom mongot som inte ville släppa in mig i Vietnam), nu ser vi fram emot ett nytt år! ♥
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress