Lördag - Party night
Så blev det lördag. Som det ju gärna blir efter fredagen.
 
Jag mötte upp gänget på deras hotell på förmiddagen och sedan delade vi upp oss lite då vi ville göra olika saker. Tobbe och Barden åkte till ett u-båtsmuseum och jag, Carro och Erik gick till Universeum. Det är inte så länge sedan jag var där, men det är ändå mysigt att strosa där. Jag är inte alls särskilt imponerad av det här med djur som underhållning, men det kan vi också ta en annan gång. Men på Universeum finns också mycket annat och vi gick igenom alltihopa. Vi red bland annat på en mekanisk häst och tog väl kanske inte fullt så mycket hänsyn till att den i första hand är menad för barn som vi borde.
 
Hela gruppen möttes på eftermiddagen upp på stan och försvultna som vi var gick vi till Oleary's och käkade. Jag åt en oumphburgare, så himla glad att det börjar finnas så många vegoalternativ på restaurangerna nu. Återigen blev vi vrålmätta, men vi gick tillbaka till hotellet och vilade lite. Eller, några försökte vila medan vi andra (läs: jag) försökte få liv i stugan så vi kunde börja förfesta. Och förfestade gjorde vi! Först på hotellet och sedan gick vi till Le Pub på Andra Lång där vi även fick sällskap av Felicia. Vi fick t.o.m ett bord, hör och häpna. Så där satt vi ganska länge och babblade och ja, drack.
 
Från Le Pub tog vi oss till Sticky Fingers på något sätt som jag inte verkar minnas och sedan var vi igång. Det var ganska mycket folk, men vi dansade på och hade riktigt kul. Det var tur att jag hade druckit en del, för jag ramlade i trappan två gånger och landade på knä. Inte hela vägen, men det hade nog gjort ondare om jag varit helt nykter. Fast å andra sidan hade jag kanske inte ramlat då heller. Det är en diskussionsfråga. Jag tror vi var ganska kalas allihopa, men ack så kul vi hade. Vi avslutade kvällen på Donken, i sedvanlig partyanda.
 
Meningen var att jag skulle ta mig hemåt efter Donken, men eftersom att jag redan missat sista spårvagnen hem följde jag med dem tillbaka till hotellet och hängde där en liten stund. Blev erbjuden att sova kvar, men det är alltid skönast att vakna hemma så jag tog mig hem. Sakta men säkert, så jag var hemma kring halv sex på morgonen. Men utan att gå vilse denna gång!
 
Allt som allt hade vi jäkligt roligt, och det var skönt att gå ut med grabbar i gänget. Då får man vara i fred, av någon anledning. Det blev väldigt tydligt att det hänger på det, för så snart jag lämnade deras hotell hann jag inte gå mer än 50 meter innan en snubbe stannade och ville ha mitt nummer. Fick också höra "Är du arg eller?" av en annan snubbe på gatan och en annan frågade om jag ville dela taxi. Nej tack, min mamma har lärt mig att inte prata med främlingar.
 
Tusen miljoners tack för en fantastisk helg, ni är underbara ♥
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress