Kom ihåg att rösta!
Den här veckan är ganska... seg. Jag har mycket ledigt, och det är ju skönt. Men behöver hamstra lite med pengarna inför nästa helg när jag åker till London så försöker att inte göra så stora utsvävningar. Och då blir det lite segt för en rastlös själ. Men träna kan man göra utan att spendera en massa pengar. Och rösta också för den delen! Jag var in på Stadsbiblioteket igår och förtidsröstade på väg till gymmet. Det var faktiskt inte så farligt lång kö och gick ganska fort. Men jag tror att den äldre kvinnan som jobbade med att arrangera och styra upp självaste proceduren var lite trött.
 
Äldre kvinna till ung tjej längst fram i kön: Okej, då tar vi några till. Du kan gå fram nu och välja valsedlar.
Ung tjej: Jaha. Vadå, nu?
Äldre kvinna: Ja. Nu. *vänder sig om och går suckandes längs kön*. Det känns som om jag jobbar på nattklubb...
 
Vad röstade jag på? Jag valde att lägga min röst på Miljöpartiet faktiskt. Jag kan tycka att de ibland tar sin politik lite väl långt och jag förstår ju att de aldrig kommer att vinna. Men miljöfrågan ligger mig varmast om hjärtat och jag tycker verkligen att de behövs i riksdagen, för att åtminstone få igenom något av sin politik. För om vi inte värnar om miljön på riktigt (inte ba det här med att typ släcka lampan i hallen) så har vi snart inget annat att bry oss om heller. Mvh Domedagsprofeten.
 
Vad har jag mer gjort hittills denna spännande vecka? Jo! Jag har tillsammans med några goa tjejer invigt nya säsongen av Svenska Hollywoodfruar. Vi sågs hos Maria (a.k.a mitt förra hem) och tittade på första avsnittet medan vi sippade bubbel och snacksade. Sämre tisdagskvällar kan man ha.
 
Och så har jag gjort pizza på libabröd också. Varför har ingen berättat om detta tidigare!? Och ja, jag åt den med träningskläder på.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress