Fredag - Liseberg
Vilken helg jag har haft! Och nu ska jag försöka blogga om den, samtidigt som jag kokar potatis. Multitasking. Jag blir alltid så stressad när något står och kokar, varför blir det jag det? Jaja, jag får väl ägna ett annat inlägg till min potatisstress en annan dag.
 
I helgen har jag alltså haft besök här i Göteborg av fyra fina vänner; Carro, Tobbe, Erik och Barden. Eftersom att jag inte har ett eget hem har de bott på hotell och så har vi setts på dagarna. Och natten med för den delen, det blidde lite sent. Eftersom att vi är ett ganska effektivt gäng har vi hunnit med mycket på kort tid, så jag delar upp helgen på flera inlägg. För det är min blogg. Och då gör jag hur jag vill.
 
För det första tycker jag det är så himla roligt att de faktiskt kom ner. De flesta i det här gänget är relativt nya bekanskaper till mig, så att de tar sig hela vägen från Sala till Göteborg för att träffa mig (och visserligen hänga i Göteborg) värmer i hjärtat.
 
De kom alltså hit i fredags eftermiddag och jag mötte upp dem utanför Liseberg tillsammans med Felicia. Nu är ju jag absolut ingen karusellmänniska, jag förstår inte tjusningen i att befinna sig vare sig över eller under marknivå, men jag hade ju tänkt att det finns annat att göra och det är kul att hänga med ändå. Så jag och Barden nöjde oss med att dela på några åkkuponger för då kunde jag ju åka Balder och något annat som jag kan hantera. Sist jag var på Liseberg åkte jag tre karuseller innan jag kräktes och sedan var jag färdig. Så... jag ville liksom undvika en repris. Men resten av gänget var som ecstasypåverkade barn på julafton hade tydligen andra planer. Efter ett litet tag knuffade Erik fram mig till en biljettkur, köpte ett åkband åt mig och sedan bokstavligen drog Felicia med mig mot kön till Helix. Försökte planka mig ur kön flera gånger utan resultat och när jag väl satte mig skakade jag som ett asplöv. Men jag åkte. Utan att blunda, för det har jag lärt mig att man kräks av, som sagt.
 
Det enda som gjorde att jag tog mig igenom den var att låtsas att jag egentligen inte satt där på riktigt, det var bara på låtsas. Så jag överlevde. Men jag åkte den inte igen och jag kan väl inte påstå att det var det roligaste jag gjort. But I did it! Behöver jag förklara att de inte fick med mig upp i Valkyria?
 
Vi åt middag på Tyrolen och blev mättare än mättast. Vi spelade på chokladhjul och förlorade. Flera gånger. Felicia hittade en tom chokladförpackning och hade den som placebovinst (yes, that's a thing). Vi åkte Kållerado och skrattade tills vi grät åt en tjej som verkade totalt ryggradslös. Vi åkte Flume Ride och skrattade ännu mer när Barden som satt längst fram i vår överfulla båt blev halvt dränkt. "Ni är för tunga, skjut på med händerna!" ropade den trötta tonåringen som jobbade vid Flume Ride när vi fastnade vid starten. Vi hade jävligt kul med andra ord.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress