Friday Confessions
Äntligen! Igår gick jag äntligen till frisören, efter månader av utväxt och spridande ogräs på min stackars hjässa. Eller okej, det har inte sett riktigt så bedrövligt ut i flera månader som det gjorde sista tiden innan jag tog mig i kragen och gick till frissan, men det har ju inte gått åt rätt håll om man säger så. Tror faktiskt inte att jag någonsin gått så länge utan att gå till frisören - typ fem månader!? Men en student som är dum nog att ha en frisyr som ska blekas får nog stå ut med att det tar lite längre tid mellan gångerna. Eller så får studenten vinna på lotto så att hon kan gå lite oftare.
 
Den här veckan har varit så himla slapp. Det var ingen lärare som ville leka med oss under påsklovsveckan, så därför fick vi också "påsklov". Jag sätter citationstecken eftersom att lov för oss egentligen betyder studier på egen hand. Men om en vecka är så gott som helt lektionsfri är det faktiskt himla svårt att motivera sig till att göra något alls. Jag blir helt enkelt slö.
 
Så idag har jag ägnat min sista "lovdag" till att slöa. Fast inte bara, jag har faktiskt handlat och gymmat också. Åkte till gymmet med Fanny och My och gick på ett bodystep-pass. Ett rejält benpass på en fredag - what have I become!? Hon som håller i passet är himla gullig. Hon läspar massor och utropar peppande saker utan att egentligen låta särskilt peppande. Typ orden "kom igen, vi är champions!" fast med en röst som låter som om hon egentligen inte riktigt tror på det själv ens. Efter passet gick jag och mina två gymkompanjoner till ett annat rum för att stretcha. Och för att prata om bröllop och bikta oss för våra synder som skett under veckan. Som till exempel att jag helt sonika smällde i mig en massa snickerskakor här om dagen. Mitt i veckan. Bara för att jag hade mensvärk och tyckte synd om mig själv. Sådant pratade vi om.
 
Efter stretch och bikt åkte jag och My hem för att fixa mat. En helt vegansk räkpasta blev det. Det ni! Veganska räkor köpta på Saigon Food i Nordstan. Resultatet blev oväntat bra och räkorna var väldiga lika vanliga stora räkor när man hade dem i maten.
 
För- och efterbilder på min frissa. Gick till Clip Avancé i Vasa och blev klippt av Fiffi (älskar hennes namn). Så nöjd! Jag kan verkligen rekommendera dem.
 
 
 
En mindre bra bild på den ändå väldigt goda räkpastan.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress