Jag har flyttat till Göteborg
Igen. Fast för en lite längre tid den här gången, två år närmare bestämt. Förra gången var jag ju bara här en kurs på en termin, så den här gången är det mer på riktigt. Jag har ju t.o.m ett eget boende, och behöver inte klättra på Felicia på hennes 18 kvadrat som sist. Det är hon nog glad över. Speciellt eftersom att hennes syster redan är där och klättrar.
 
Flytten har gått bra. Men fasiken vad mycket jobb det är med en flytt. Jag tänkte att det väl inte kan ta så himla mycket tid, men jo då. Det kan det. Och då har jag ändå inte behövt släpa med mig alla möbler hit, eftersom att jag hyr lägenheten möblerad i andra hand. Men som tur är fick jag hjälp av mina päron i fredags med det sista, så nu är det som inte skulle med till Göteborg nerpackat och undanstuvat i en container. Och resten ligger i ett enda kaos i IKEA-kassar, utspridda på de 42 (eller är det 45?) kvadrat jag ska bo på närmsta tiden.
 
Fredrik hjälpte mig att köra ner allt i fredags och stannade tills idag. Vi har varit rätt slut i helgen, så det har inte blivit mycket utforskande av området den här helgen. Jag bor på Hisings Backa för övrigt. Det blev dock en sväng till Nordstan igår så att jag kunde byta mina nyinköpta löpskor och så att Fredrik fick springa lös på Jack and Jones i vanlig ordning. Och efter det gjorde vi en storhandling, så äntligen ska jag äta riktig mat igen! De senaste två veckorna har jag misshandlat min kropp inifrån och ut med snabblagad, dålig mat, pizza och nudlar. Men ikväll har jag sådan tur att jag får äta hos Felicia.
 
Grannarna har jag också hunnit träffa. De verkar supertrevliga, och än har jag inte hört någon bas. Hale-fucking-luja. En av grannarna satt ute och solade idag, så jag sa i förbifarten att det såg riktigt skönt ut. "Ja det är gött" sa han, i äkta Göteborgsanda. Han hette säkert Glen också.
 
Men ja, jag är alltså på plats om än inte riktigt uppackad. Och på måndag ska jag gå i skolan. Hur sjukt är inte det liksom?
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress