Prepp hos frissan

Sitter just nu hos frissan med en plastluva på skallen, omringad av något som ser ut att komma från en Matrixfilm. Ska bli skönt att fräscha till sig lite nu inför resan, det var verkligen på tiden. Och visst är det lite mysigt att börja lördagen med att skämma bort sig hos frisören? Så länge man inte frågar plånboken förstås, vi har lite olika uppfattningar om vad som räknas som välbehag.


Jag fattar inte att vi åker till andra sidan planeten om åtta dagar!? Vansinne I say. Det känns åtminstone som om det mesta av planeringen börjar falla på plats. Vi har förbokat en del aktiviteter och boenden i Australien då det verkar som om vissa saker annars lätt blir fullbokade under högsäsong. Eller så är det bara något som reseagenturerna hotar med för att man ska gå bananas och shoppa loss.

Fick nyss en Snapchat av syrran. Hon skriver att klockan snart är åtta, på kvällen då gissar jag, och att det är 26 grader. Ahmagaaaaad, skönt! Tidigare i veckan hade de tydligen 42 grader. Typiskt oskönt. Ironiskt att jag som inte tycker så mycket om tropisk värme väljer att åka till landet hothot.

Nu kommer nog Evelina tillbaka och petar i mitt hår igen snart. Så nu ska jag sitta här och snygga mig vidare. Varför ser man så himla knubbig ut i ansiktet när man är hos frisören? Det kanske jag alltid gör å andra sidan, jag sitter ju inte direkt och speglar mig hela dagarna på jobbet. Filosofiska tankar by Kajsa.


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress