Noosa National Park

Haha,  jag ba "åh vi får se om jag hinner blogga, det kanske inte blir så mycket." Jag gör ju fan inget annat. Ni kommer ha tröttnat på mig innan jag ens är hemma igen. Tur att det inte är obligatorisk läsning.


Idag har vi letat koalor! Hela dagen. Eller i alla fall i typ sex timmar. Hittade vi någon? Nej. Vi tror inte på koalor längre, dem är bara en myt. Vi har spenderat hela dagen i en nationalpark där det ska finnas koalor, men inte sett röken av en enda. Däremot har vi sett massor med häftig natur, fåglar (bl.a någon typ papegoja), fjärilar, ödla, maneter som tydligen är farliga, krabbhål (kryllar av dem på stränderna) och en fet orm uppringlad i ett träd. Ni ser den som en klump i trädet på bild fyra. Tyvärr är inte mobilen riktigt i klass för att kunna få med den bra på bild, men där är den i alla fall! Hua.

Jag älskar nationalparker! Och parker. Och vandringsleder etc. Det är så himla härligt och man får se så mycket. Det var varmt och slitigt emellanåt, men gud så härligt! På vägen tillbaka blev det ett dopp också. Alltså dessa vågor!? Vi är fortfarande inte överens. Speciellt inte när vågorna faktiskt är högre än mig själv innan de slår över, det är liksom too much.

I övrigt är det varmt, fuktigt och jäkligt gött.


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress