Noosa Everglades

Man skulle tro att vi är på rena hälsoresan som vi motionerar om dagarna. Surfing, vandring och idag kajakpaddling. Axlarna kommer troligtvis att ligga kvar i sängen när jag kliver upp imorgon.


I morse åkte vi till Noosa Everglades för att paddla kajak. Området består av Noosa River som slingrar sig fram genom sjöar och mellan... Landskap. Haha inspirationshjärnan har gått och lagt sig. Paddlingen tog oss ca 3-4 timmar tur och retur tror jag, och var faktiskt mer jobbig än vacker att se. En stor del av paddlingen gick ut på att ta sig över en stor öppen yta med alldeles för mycket vågor och motvind. Vi satt i alla fall två i varje kajak, och eftersom bara jag, Fredrik, Niclas och Hanna åkte på turen så gick det bra att dela upp oss. Men det var som sagt väldigt jobbigt. Jag gillar att paddla i lugn och ro, så att man liksom kan mysa sig fram och titta på omgivningen. Inte paddla för livet och få en saltvattensdusch varje gång den framför drar upp paddeln. Nu låter jag himla neggo, men det var såklart roligt också. När vi väl kom in i rivern var vattnet mycket lugnare och man kunde faktiskt mysåka lite. Men helt ärligt var det inte mycket mer att se än gräs och träd.

På vägen tillbaka fick vi dock syn på några vallabys! En vallaby är alltså en beteckning för en mindre art av kängurus. De stod den i gräset, 10-15 meter bort och betade eller vad nu en jättekanin gör. Inte ett dugg rädda var dem heller. Så himla söta! Jag ville adoptera alla tre.

När vi kom tillbaka från paddlingen var det bara att ta sitt pick och pack och gå till bussen. Hej då Noosa, hej Rainbow Beach!


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress