Från andra sidan planeten

Fyfan vad trött jag är. Men nu är vi äntligen här! Kom fram i förmiddags och har hållt mig vaken ända tills nu, trots knappt någon sömn andra flygplansnatten.


Vi överlevde och landade osv, och hittade till slut till Mys och Fannys lägenhet (rum i lägenhet kanske man ska säga). Vi lämnade vår migränmamma på rummet och tog oss ut ett tag. Vi har verkligen inte gjort mycket idag, mest sett oss lite omkring och tagit det lugnt. Promenerat lite på gatorna (som för övrigt heter precis samma saker som gatorna i London), handlat mat, suttit på en pub, checkat in grabbarna på hostel (jag och mamma sover hos My och Fanny), gått vilse i en Westfieldgalleria och strosat i en park.

Jag kan redan nu checka av några punkter från min "djur-jag-troligen-stöter-på-i-Australien"-lista; spindel, flygande hund (typ svinstora fladdermöss)  och kackerlacka. Mamma och My gick nyss ut med kackerlackan i en liten låda på någon slags sista resa antar jag. Själv är jag för trött för att bry mig. Nu måste jag sova. Herrejävlar vad skönt det ska bli.


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress