Bondi Beach

Igår åkte vi till Bondi Beach, lite längre från centrum i Sydney än där tjejerna bor. Eller bodde, nu har de flyttat ut. Bondi Beach var en lagom stor strand, med lagom många människor och alldeles för höga vågor. Jag blev jätteosams med vägarna. Först hade vi jättekul, men efter att ha blivit omkullkastad av en jättevåg och hamnat under ytan bestämde jag att det inte var så roligt längre och började kämpa mig mot stranden. Men då kom det en vågjävel och attackerade bakifrån, så att jag åkte omkull igen, kastades runt på rygg och fick vad som kändes som halva oceanen (eller vad det nu är för hav som flyter här) och tre sandlådor spolade upp i näsborrarna och genom hela bihålesystemet. Detta var alltså igår. Jag har ett dygn senare fortfarande ont i vänster öra och är officiellt ovän med havet.


Vi bråkade även med ett par snubbar på stranden också, som tyckte att det var helt okej att ställa sig och fota My när hon solade topless. De kom inte undan utan både utskällning och bevis på att bilderna var raderade. Idioter.

När vi hade bråkat färdigt med havet och snubbarna åkte vi tillbaka hem till My och Fanny och packade ihop våra grejer. Tjejerna lämnade nycklarna till sin hyresvärd och därefter bar det av på nattbuss mot Byron Bay. 14 timmars buss blev det. Jag som omöjligt kan hålla mig vaken på tåg och bussar (och knappt i bilar) somnade innan vi lämnat Sydney ens och sov så gott som hela vägen. Med avbrott för två bensträckare och en nattmackepaus förstås. Kalla mig supersovarn. 

Nu är vi alltså i Byron Bay. Vi har hängt på stranden idag och imorgon planerar jag att fortsätta bråka med havet, denna gång på surfingbräda. Wish me luck! Jag misstänker att jag har dolda surfingtalanger.

Pga supersegt wifi så kommer inlägget en dag senare och bara två av de bilder jag ville lägga med. Så kan det gå! Igår kväll var vi ut på Cheeky monkeys och dansade på borden, får se om jag lyckas få upp någon bild från det sen också. Idag är vi av naturliga skäl ganska långsamma, men ikväll laddar vi för en promenad till fyren som ligger i närheten, Australiens östligaste punkt. Surfingen blir imorgon.

Första bilden är från Bondi Beach, den andra från när vi kom fram till Byron Bay igår efter den långa bussresan. 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress