Hot water beach

Regnet försvann, hurra! Det betydde att vi i lugn och ro kunde åka till Hot water beach igår, så det gjorde vi. Häftigt ställe, och absolut den mest annorlunda strand jag varit på. Under sanden någonstans i backen finns varma källor som trycker upp vatten mellan låg- och högvatten (nä så heter det inte va? Tidvatten? Ni vet vad jag menar). Man kan alltså gräva sig en grop att sitta i, eller bara sticka ner fötterna, för att avnjuta värmen. Lite för varmt ibland, på ett par ställen brände jag mig nästan på tårna.


Vi hyrde en spade (japp, det fanns ett café med spaduthyrning. Och svingod veggonachos) och grävde. Dessvärre lyckades vi aldrig få till någon bra grop att sitta i, för varje gång vi nästan var klara sköljde havet upp och spolade igen hela gropen. Och gick man längre upp var inte värmen där under. Men det var kul att plocka fram barnasinnet och leka i sanden.

Lite längre bort finns också Cathedral Cove, typ en grotta, som jag även tror är med i någon av Narniafilmerna? Vi tänkte besöka den också, men promenaden dit var avstängd på grund av någon safetygrej, så det blev en kustpromenad istället. Nu har vi vinkat av havet för den här gången!

Nu har vi kommit till Auckland, sista anhalten på resan. Vi har inte gjort så mycket idag, bara åkt hit, rensat ur bilen och ätit på Nandos. Imorgon är det sista dagen. Då har vi tänkt se oss om lite i Auckland, Nya Zeelands största stad.


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress