23 år och tant
Ja det är nu officiellt. Jag är tant.

Det var min syster som började kalla mig för tant. Tror det berodde på att jag gillar att lägga pussel. Och ju mer jag tänker på det, desto mer sense makear det; jag gillar att pussla, spenderar onödigt mycket tid på att dricka te, jag klär mig bekvämt före snyggt och just nu är hela mitt vardagsrumsbord belamrat med foton. Ja, utskrivna, eftersända foton. Som jag ska sätta in i album. Tant.

Och det skulle jag kunna acceptera, om det bara var jag och mina nära och kära som tycker att jag är tant. Men när en kund, helt casual kallar mig tant, då har det baske mig gått för långt. Såhär lät det idag:

Jag: blablabla
Kund: oj nu hörde jag inte *vänder sig till ungen som låter en massa i bakgrunden*. Kan du vara lite tyst en stund Milton, medan jag pratar i telefon med tanten.

... Tanten.

Ja det är väl bara att acceptera antar jag. Och sen får tant fortsätta dricka kvällens tekopp, som knappt får plats på bordet för alla foton.



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress