Kultursöndag!
Och då har vi officiellt infört Kultursöndag! Vi tänkte oss att varje söndag borde vi ta oss tid till att göra något kulturellt, när vi ändå befinner oss i en stad med möjligheter till detta. Vare sig det handlar om ett museum, en historisk plats, musik, film eller ja, you name it! Så vi började helt enkelt med att gå på bio. "Förr eller senare exploderar jag", heter den på svenska i alla fall.
 
Det var en ganska klyschig film, men väldigt fin & väääldigt sorglig. Det hördes en massa snyftningar runtom i salongen (efter att alla slutat prassla med sina godispåsar, vill säga), & det var också den typen av film som får en (i alla fall mig) att känna sig väldigt lycklig lottad för det livet man har. Vilken tur man har, som mår bra & är frisk. Det kan nog vara värt att kasta en tanke åt ibland skulle jag tro! Sevärd film, men inget bio-måste.
 
Vi är ändå nöjda med vår första Kultursöndag! Det var jag, Snubben & Johan. Eller jag, Felicia & Jessika.
 
Utanför Liserberg, som vi bor precis bredvid.
 
Jag har inte ätit mat idag. Kom jag på. Inte Felicia heller. Åt frukost i morse, sen har vi levt på chokladbollar & lösgodis... Tog en macka nu i alla fall, så får det bli ordning imorn. Då är det ju dessutom första dagen i skolan! Känns faktiskt nervöst, men mest för att hitta dit. Sal 220, vart ligger det liksom? Inte ens en adress till byggnaden fick jag, haha. Hejja mig. Håll tummisarna.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress