Londonweekend
Tänkte att jag kanske skulle liva upp den här stendöda bloggen med lite bilder från min och Fredriks Londonweekend från förra veckan (var där mellan 22/6 - 26/6). Med betoning på lite bilder. Jag känner ändå att mycket av det jag ser i London har jag sett förut, så platser och liknande är inte lika nytt och spännande att ta bilder på längre och därför blev det inte så många. Ni fattar.
 
Vi hade i alla fall en himla bra weekend. Höll dock på att få en chock (stavas det så?) när de öppnade flygplansluckorna (för man kan väl knappast kalla det dörrar!?) när vi landade på Stansted, och en tropisk, fuktig luft kom in. Jag började tro att vi klivit på fel flyg och hamnat på Bahamas eller nåt, för jag mindes fasen inte att det var så tjock luft i England. Men det var det tydligen, i två dagar i alla fall. Sen åskade och då blev det bättre. Sen regnade det. Sen blev det sol och jättevarmt. Sen mer åska. Osv osv osv.
 
Utan att stressa hann vi med en hel del. Fredriks Madame Tussauds-oskuld rök (that sounds wrong...) och jag som varit där förut fick ta mig en ny vandring. Har aldrig sett så lite folk på Madame Tussauds förut, vad hände liksom!? Jag klagar inte, inte alls. Men jag förstår inte. Jaja.
 
Vi träffade Sarah en del också! Min saknade vän och fd roomie som fortfarande lever kvar i Brittland. Det var jätteroligt att ses, det blir ju inte så ofta nu för tiden kan man säga. Så lite pubande och festande blev det, med kära vänner.
 
Vi åkte också en sväng till Westfieldgallerian som jag och Emmy bodde bredvid förut, där vi (läs Fredrik) shoppade. Vi promenerade i Hyde Park, strosade i Camden och kikade in på Cyberdog.
 
Vi trampade i turistfällan också, tro det eller ej. Så går det, när man första kvällen helt oplanerat blir hungrig och sedan måste ta sig hem i spöregn utan att ha fyllt på sitt Oyster. Då blir det svindyr, supertråkig fish'n chips och taxi hem. Hejdå resebudget.
 
Vi är som sagt nöjda med vår weekend och jag såg ingen anledning till att åka hem. Vi ska ändå till Italien den 9/7, så vi kunde väl stanna där tills dess tyckte jag. Fredrik påminde mig om att vi måste ju jobba och tjäna pengar, så han hade väl rätt då...
 
Fast i turistfälla på Leicester Square.
 
Fredrik lever loppan på Madame Tussauds med någon wow-grej jag inte förstår mig på.
 
Bubblegum Daiquiri med popping candy på TGI Fridays
 
The Black Lion
 
Vår sista middag i London för denna gång, på Bubba Gump CO. Gissa vilka som åkte raka vägen hem och tittade på Forest Gump sen?
 
Brexit? Jodå, det märktes. Vart man än gick pratades det om brexit och hur det ska bli, vad som ska hända osv. Så gott som alla jag hörde var besvikna och oroliga. Tror jag det, det är ju ingen som vet hur det blir med någonting egentligen. Det ska bli intressant att se hur det utvecklar sig, men om jag får dela med mig av min åsikt (vilket jag får, det är ju för sjutton min blogg) så tror jag att Brittland har gjort ett stort misstag.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress