Gardasjön - Desenzano & Sirmione

Nu har vi lämnat Gardasjön efter att ha spenderat några dagar där. Alltså Desenzano som vi bodde i, en liten stad vid sjön, kan vara den mysigaste platsen jag nånsin satt mina fossingar på! Den klarblå sjön, bergen, ljusen och de små städerna. Vi hade turen att se ett blixtoväder på andra sidan sjön en kväll också.

Vi gjorde egentligen inte så mycket i Garda, vi gled mest runt och mös. Första doppet första dagen var dock inte så mysigt, då det blåste som sjutton. Men roligt var det, med alla vågor. Dag två åkte vi med båt till Sirmione, en annan liten stad vid sjön. Vi åt fetstora glassar, tittade på borgen som stått där sen dinosauriernas tid eller nåt, hälsade på ankbäbisar och brände oss på axlarna. Det var trevligt.

Vi hyrde egen lägenhet i Desenzano. Fabio som ägde lägenheten var jättetrevlig och hjälpsam och boendet var fint. Skönt att ha eget.

Ja, vill ni åka till ett romantiskt paradis kan jag verkligen rekommendera Desenzano!

Igår lämnade vi Gardasjön och for vidare till sista anhalten, Lido di Jesolo. Det var ett härk att ta sig hit, och jag är osäker på om det beror på mitt urdåliga italienska uttal av destinationen, eller den oerhört ohjälpsamma personalen på tågstationerna. Okej, taskigt att generalisera, men majoriteten av dem vi har bett om hjälp har verkat jäkligt trötta på livet. Bl.a var det en man vid informationsdisken som nästan kastade tågbiljetterna på mig när vi skulle gå därifrån, och en kvinna vars röst lät som om hon levde på enbart whiskey och hasch eller nåt. Jaja, vi kom ju gram till slut, med lite letande och hjälp från ett par trevliga typer. Det är tyvärr dåligt med bilder på bloggen för Gardasjön. Dels för att det inte går att ladda upp fler av någon anledning, men också för att vi inte tagit så många med Fredriks mobil och de vi tagit finns mitt finger med på varenda bild // hitechkajsa

Ikväll åt jag svingod tonfisk med vitt vin och en creme brulee till efterrätt, så ni vet. Imorgon blir det stranden!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress