Hösten är faktiskt bra
Då kom hösten, med allt vad det innebär. Regn, mörker & fallande löv. Det kanske låter negativt, men hösten är faktiskt min absoluta favoritårstid & långt ifrån något dåligt i mina ögon. För vad kan passa bättre än att i det här mörkret plocka fram de gosigaste filtarna, tända ljus & hinka i sig ännu mer te? Kura ner sig i soffan till en feelgood-film & höra regnet smattra utanför? Mums. Nu är jag kanske inte fullt lika positiv när jag sitter på cykeln kl 06.00 i spöregnet en vardag på väg till jobbet, men det tänker jag inte låtsas om.
 
Något av det bästa med hösten tycker jag är den friska luften. & alla färger!
 
Ja okej, jag ska sluta babbla om hur fantastisk hösten är.
 
Jag lovar.
 
Jag älskar septembeeeeer.
 
Jag har insett att jag saknar bloggen. Nu ska vi dock inte ta ut något i förskott, att sakna bloggen verkar ju absolut inte betyda att den blir mer uppdaterad, men jag önskar jag kunde bli lite bättre på att plåttra ner text här. Det är ju bara det att när jag suttit framför datorn en hel dag på jobbet, tills ögonen inte kan fokusera på långa avstånd & fingrarna värker á la tangenttryckande, så är man inte så sugen på att slå sig ner framför en annan skärm när man kommer hem. Om inte skärmen heter tv & visar Idol. En annan grej jag gillar med hösten, Idol drar igång. 
 
Nähe, om jag skulle ta & göra något annat då kanske. Riva tapeter? Sovrummet ska re-makeas (svengelska?) på lördag så det lär ju förberedas. Eller så sitter jag kvar i soffan med min te-hink & fortsätter mysa. Det är ju ändå höst. & nu regnar det. Då kan man faktiskt inte riva tapeter.
 
 
Tekoppar från Indiska, kan rekommenderas! 99 kr st, finns i olika färger/mönster.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress