Styggforsen ligger inte långt ifrån Kapsylkroken
De har så lustiga namn på platser när man åker lite norrut. Med betoning på lite, för vi var ju faktiskt bara i Dalarna.
 
Jag följde med pappa, My och Helena till pappas mitt-ute-i-ingenstans-stuga förra helgen. Kapsylkroken. Paddling var målet med helgen, & paddling it was. En oväntad sol sken hela lördagen på oss när vi paddlade omkring, så jag lyckades bränna både ansikte &... knäskålar. Japp. Men det glömdes snabbt bort efter alla mygg-, knott- & hästbett. Eller okej, det var inte hästar, men de där bromsarna var fasen inte långt ifrån att vara i samma size som vilken shettis som helst. Vågade inte ens slå dem för jag var rädd att jag bara skulle reta upp dem & att det skulle leda till att de började sparka bakut eller något. Så jag lät bli. Trots stora mängder pisk på myggor och knott kom jag ändå hem med 91 bett. Ja, jag räknade. Det gör säkert ni också när ni blir bitna. Inte? Nähe, då är det väl bara jag då...
 
Mycket grillning, vin & en bastukväll fick vi till också. Det pappa påstod skulle bli en jaktkoja i sjumilaskogarna har liksom sakta men säkert förvandlats till ett spa med bastu, bad & frisk luft. Frukost ingick också.
 
Vi paddlade ungefär en mil. Farmor & Sören var med på paddlingen också, & i söndags åkte vi till Styggforsen. Styggforsen är ett naturreservat med en vandringsstig & vattenfall. Har varit där förut, men det var många år sedan & det var mysigt att promenera omkring lite.
 
Hundarna hade det rätt gött också, Nessie blir alltid så vacker av att vara ute i naturen... Som en pyntad julgran ungefär.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress