Gamla Stan, Dubrovnik
Dagen började finfint med sol och bad (snarare sol och skitsnabbt dopp i det inte jättevarma havet) och massage på stranden. Är det semester så är det! Inser nu dock att jag inte ätit glass idag... hmm. Detta får åtgärdas i morgon.
 
Inte förrän på eftermiddagen och efter att förgäves ha försökt gnussa bort all slemmig massageolja från kroppen drog vi oss in till gamla stan. Där strosade vi runt i lite butiker, letade efter trappan till toppen av muren som ringlar runt staden (vilken vi senare insåg ligger precis där vi började vårt spanande) och gick en guidad tur. Tydligen så har mycket av Games of Thrones spelats in här. But Kajsa Lindström knows nothing.
 
Efter den lite för långa turen med en death metal lyssnande och bra guide (han nämnde förstås bara - ett flertal gånger - sina musikpreferenser, han lyssnade ju inte medan vi gick) var vi hungriga. Det blev firre till middag. Tyvärr var det den första rätten vi äter som inte var särskilt god. Men vinet var gott!
 
Jag börjar känna att Kroatien håller på att bli en favorit. Jag känner sällan att jag vill tillbaka någonstans, men trots att detta är tredje gången jag är i landet så känner jag att det finns mer att hämta.
 
I morgon ska vi ut på båttur till några öar!
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress