Vad blir nästa äventyr?
Åh, just ja. Eftersom att jag började jobba på Adlibris igår, & redan första dagen körde på med övertid(!), så kommer jag framöver inte ha något liv. Men det kanske ni redan förstod. Så det kommer inte bli mycket skrivet här.
 
På jobbet känns allt som förr. Nästan. Det finns ju faktiskt nya handdatorer, & det ska vi inte glömma. De är nästan så bra att man glömmer bort hur segt tiden kan gå när man skannar böcker. Men även om ryggont, träningsvärk, ömma fötter & tunga lyft känns alltför bekant, så måste jag ändå erkänna att det är skönt att både tjäna pengar & att röra på sig igen. Är dessutom duktig som lägger mig i tid på kvällarna, så än går det bra (dag 2, hah...).
 
Det roliga är, att nu när jag kommer tillbaka till samma jobb för tredje gången så frågar inte folk "hur har du haft det?". Jag har märkt att den frågan bytts ut till "jaha, & så vad blir nästa äventyr?" istället. Måste säga att det känns väldigt upplyftande!
 
Ja, så vad blir nästa äventyr?
 
Tål att tänkas på.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress