London Pride
Skönt med en kort arbetsdag, slutade klockan 14.00, hurra! Bestämde mig för att åka direkt från jobbet ner till centrum för att titta på Prideparaden som hölls idag. Var besviken att jag missade den förra sommaren då jag var utomlands med Kajsa, så i år tänkte jag pricka in den! Tror ni jag gjorde det? Självklart inte. Men jag var ganska medveten om att jag skulle missa den då den började klockan 13.00. Tänkte dock att det borde ju fortfarande vara drag på stan eftersom det ju trots allt är Pride! & det var det, galet mycket folk vid Trafalgar Square. Tyvärr hade de gjort ett inhängnat område för de som betalat, då det kom dit kändisar. Bl.a var Conchita Wurst (Eurovision Song Contest 2014-vinnaren) på plats, men jag såg inte hen utan bara Sinitta & det har jag ingen aning om vem det är, haha! Gick upp i trappan till museet på Trafalgar square för att se något, men då började en vakt gapa om att pga health and safety policy får man inte stå i trappan. Nej för det är baske mig farligt! ... britter...
 
Sinitta på väg upp på scen, bild tagen från den livsfarliga trappan. & ja jag vet, jag ska bli bättre på att ta med mig min kamera, jag lovar.
 
Jag var inte kvar särskilt länge; vädret sög då det regnade & det var alldeles för mycket folk. Kom ju inte heller in på det inhängnade området, så det var något av en besvikelse. Dock såg jag en del utklädda drag queens, t.ex Ariel den lilla sjöjungfrun hängde i ett hörn. Dock var det inte alls lika mycket utklätt som Pride i Stockholm. Men det kanske det är under självaste paraden, det vet jag ju inte eftersom jag missade den.
 
Ett pridemålat övergångsställ!
 
Så när jag lämnat Trafalgar Square (& signat upp på något för Amnesty - dammit Emmy & My, vart är ni när jag behöver någon som hindrar mig från att skriva på saker från folk som haffar mig på gatan!?) så knallade jag iväg till Mc Donalds & unnade mig lite slabbig mat. Sen tog jag mig hemåt. Jag gick sjukt mycket i alla fall, det var skönt när man suttit stilla hela veckan.
 
Trafiken på Oxford Street var avstängd pga paraden. Så här tom är gatan aldrig annars under dagtid!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress