Vardagsäventyr i Thailand
Japp, både Emmy & Amanda såg på en gång att det är Amanda som Lisa liknar. & inte så lite heller må jag säga!
 
De senaste dagarna har varit ganska hektiska, men på ett roligt vis. Jag har hunnit besöka en kyrkogård från andra världskriget, åkt tåg, hälsat på (& gullat llite med!) tigrar, badat i vattenfall, vandrat i djungel, blivit morrad på av en apa, sovit i ett flytande hus & gud vet allt! På två dagar! & än väntar massor med roliga grejer. För tillfället är vi i en stad som jag inte kan stava nanmnet på Det har i alla fall varit Thailands huvudstad en gång i tiden & vi är bara ett par timmar norr om Bangkok. I morgon far vi vidare norrut, till Chiang Mai. Där ska vi gå på en tredagarstrek på ett berg & sedan hälsa på ett hem för elefanter som farit illa i livet eller gått i pension. Så det blir dåligt med blogg nu framöver ett tag. Hoppas att alla har det bra där hemma!
 
 
Angående tigergrejen förresten. Vi har pratat mycket emellan oss här hur de egentligen behandlar djuren här & vi har researchat på allt innan vi åkt tid eftersom man inte vill stödja t.ex elefantturer där djuren misshandlas. När det gällde tigerparken så var det ganska svårt att hitta information. Men de vi fick fram var att de har sammanlagt 128 tigrar & de har bara parken öppen ca 5 timmar om dagen. Så tigrarna får turas om att stå ut med oss turister & de ligger aldrig flera dagar i streck, som vi förstått. & när det är stängt tas de hand om munkar & en jäkla massa australienare som jobbar där(?). Så det verkar bra. Samtidigt som jag inte alls tycker att man ska ha vilda djur på det viset. Men som den turist jag är kan jag inte låta bli att känna hur häftigt det är att faktiskt fått ha klappat tigrar!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress