Från London till Lilla London
Då har jag officiellt (om än bara tillfälligt, vem vet) bytt stad från London till Lilla London - Göteborg. Det kallas ju tydligen så. Det är definitivt inte pga människorna, det har jag redan konstaterat. Det märktes ganska tydligt när jag & Felicia kånkade på tre tunga väskor vara i trappor medan folk bara gick förbi utan att fråga om vi behövde hjälp. Eller när kvinnan på ICA sträckte sig efter en korg rakt framför knäna på en man utan att be om ursäkt. Eller när man hejar glatt på någon som mumlar något ohörbart tillbaka. Jag menar inte att vara negativ, det är bara det att jag märkte en sådan stor skillnad. & jag syftar egentligen inte bara på göteborgare, utan svenskar i allmänhet är faktiskt lite såhär, tycker jag.
 
Appropå Sverige, så känns det superkonstigt att resa med tåg, checka in på vandrarhem & utforska en helt ny stad - i Sverige. Jag förväntar mig hela tiden att människor jag möter på stan ska öppna munnen & haspla ur sig något på engelska eller att mataffärerna inte ska ha smörgåsgurka. Men det kryllar av svenskar här, & ICA (som ligger vägg i vägg med vandrarhemmet) har massor med smörgåsgurka. Konstigt va? Haha!
 
Resan ner gick väldigt bra, det var först när vi kom fram till vandrarhemmet som det krånglade. Den söta, men ack så inkompetenta receptionisten kunde för sitt liv inte förstå varför sängen vi bokat redan var tagen, & ännu mindre hur han skulle lösa detta. Så vi föreslog att vi kanske kan ta ett annat rum tills personen som tagit vår plats kommer tillbaka på söndag (hon checkade in & åkte till Dalarna av någon anledning), så kan vi ju byta med henne då. Efter mycket hummande & tänkande så tyckte han visst att det var en bra idé. Så åtminstone fram till på söndag så delar nu jag & Felicia på ett åttabäddarsrum. Inte illa pinkat! Sedan hoppas vi på att få hoppa in i rummet vi tänkt bo i, tillsammans med två tjejer Felicia ska plugga med.
 
Ikväll är Felicia på sittning & jag hänger kvar på vandrarhemmet. Hade en del att ordna med & så känner jag att jag har en förkylning som kommer krypandes, så jag passar på att kurera mig lite. Känner mig så trött.
 
Nähe, färdigpladdrat kanske. Dags att kika på lite New Girl.
 
Två pluttiga googlebilder på vandrarhemmet. Det där rummet kan mycket väl vara det jag är i just nu, nerkurad i sängen längst in till höger. Det är förresten väldigt rent & fint här, prisvärt!
 
 
 
 
emmy

Här i sthlm ropar de ut i högtalare att man absolut inte får låta någon hjälpa en med väskor pga stöldrisk. Dumma sverige :'/

Svar: Jaha :O Då kan man ju skylla på det i alla fall. Men så himla synd! :(
Kajsa Lindström

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress