I Orlando!
Det blev två intensiva resdagar. Flyget & resan i sig gick visserligen bra, även om det är läskigt (för att inte tala om onaturligt) att befinna sig 10 000 meter ovanför jordytan. Vi kom fram sent till Florida, Fort Lauderdale men fick till slut tag  en taxi som körde oss till vårt första stopp; Hilton Hotel. Måste säga att få ställen är så sköna att däcka på efter en låååång resdag som ett Hiltonhotell. Jag delade rum med My, så vi köpte med oss lite räkquesadillas upp till rummet, åt dem fort som attan - innan vi tvärsomnade. Frukosten dagen efter var minst sagt underbar. Till skillnad från priset. Men grejen var den att vi hade samtlat "Hiltonpoäng" från när vi bodde på Hilton i London, så vi betalade bara 46 kr var för natten. Då var det okej med dyrare frulle. & så himla skönt att lägga sig på hotell istället för att dyka ner i en vångingssäng på ett hostel!
 
Igår efter den goa frullen gav vi oss av tidigt från Hilton för att hyra bil. Sedan körde vi (a.k.a Magnus) en fyratimmars resa till Orlando. Så här är v nu! Vi hyr ett hus i ett ganska fint, väldigt - enligt mig - amerikanskt, område. Vi har tagit det lugnt nu idag & igår kväll med grillning, lite drinkar & dopp i poolen. Yup, vi har egen pool. Så himla lyxigt! Nu ska vi åka en sväng till Walmart. Inte för att vi har något där att göra eller tror att det är så mycket att se. Men är man i USA så måste man väl åka dit.
 
Vi har bara varit här i två dagar & vi har redan hunnit höra fraserna: "Go to Walmart, they have eeeeeeverything!" & "This is how we do in America". Amerikaner...
 
 Sovrummet med piratkuddarna är mitt & Mys, haha! Det är vi som är barnen i huset.
 
 
 
Julia

Ååh så härligt det ser ut! Avis! Såg härligt ut att bo på Hilton, hur samlade ni poäng för att bo billigare? :D

Haha Walmart är stooort ;) När vi var i Florida i januari och skulle köpa en Gps frågade vi en som jobbade där vart det fanns och han sa att "jag tror inte att vi har några gps".. Det var alltså så stort att inte ens personalen håller koll på vad de har och inte har haha :D Självklart hade de även gps!

Svar: Hahaha jaa det var verkligen superstort! Köpte dock ingenting, men var kul att se :)
Jadu, jag tror att mamma samlade ihop de där poängen när hon (& i princip hela min släkt) hälsade på i London. Då bodde de på Hilton där & jag antar att det är något slags poängsystem som ger poäng beroende på hur mycket du betalar. Haha herregud, jag är lite trött i huvudet hoppas du förstår vad jag menar i alla fall. Typ, desto mer man betalar ju fler poäng får man. Som man sedan kan använda i nästa bokning :)
Kajsa Lindström

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress