St Judes Hurricane
Visst var det så orkanen hette? Här var hon igår & i förrgår i alla fall. Som väntat blev det totaaaaalkaos med att komma till jobbet. Absolut vartenda tåg var inställt & det som vanligtvis tar mig 55 minuter tog mig nästan 2.5 timmar istället. Tyckte jag var skitsmart som planerat att åka tub till Richmond & sen buss där ifrån, & det hade det varit också. Om de inte plötsligt ställde in allt till Richmond pga något träd som fallit. Happ. Det bästa var att jag fick veta det halvvägs dit också, så där satt jag fast i Earls' Court. Fick istället ta mig till Wibledon & buss därifrån. Jag tog mig i alla fall till jobbet, vissa kunde inte komma alls.
 
Det var satans stormigt när jag gick upp på morgonen i alla fall, & bor man dessutom på tionde våningen så blir det inte bättre. Öppnade ytterdörren & alla dörrar till trapphus osv stod fullt uppslagna & det bara tjöt överallt. Men det var allt. Eller nej, senare fick jag en bitch slap i pannan av ett blött löv också. När jag kom fram till jobbet sken solen, även om det fortfarande blåste rejält. Tydligen dog fyra pers. Nu verkar St Judes vara i Sverige, eller på väg va? Ta det lugnt, men tro inte på allt Aftonbladet säger...
 
googlebild
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress