Adjö London, men inte farväl.
Jaha, här sitter jag. Sista kvällen i London. Det känns verkligen inte som det dock, trots att jag spenderat hela dagen med att springa till banken, biblioteket & packat & städat. Det känns nog mer som att jag bara ska åka hem en sväng på semester & sedan komma tillbaka. & det kanske jag gör, men inte nu. Kommer tillbaka alltså.
 
London har varit det bästa jag någonsin gjort, det bästa beslut jag någonsin tagit. Det är bara lite över ett år sedan jag flyttade hit, den 8:e oktober, men sedan dess har det hänt så otroligt mycket. Jag har upplevt massor, fått nya erfarenheter sett nya platser, fått nya vänner i världens alla hörn.  & för att inte tala om hur mycket jag känner att jag själv har utvecklats som person. Man lär sig att leva. & överleva, eftersom det är Londonstandard vi pratar om, haha! Jag har fått uppleva allt från att bo med kackerlackor och vägglöss, betala svinhöga hyror, äta billig skitmat & duscha i mögliga duschar, till att trängas på svettiga tunnelbanor & bli lurad på ännu mer pengar. Men varenda minut har varit så värt det. För trots alla dessa vardagsbekymmer så får man tillbaka så mycket. Underbara människor, fantastisk atmosfär, galna partyn, resor & det bästa av allt; denna randomness. Vart annars i världen blir man annars nästan påkörd av Arnold Schwarzenegger, blir bjuden på oväntade dejter eller hamnar på gayklubbar med striptävlingar?
 
Nej usch vad jag kommer att sakna London. Någon gång kommer jag tillbaka, & det är nog inte omöjligt att jag kommer att bo här igen. Det har varit helt jäkla, fuckng amazing så att säga!
 
Några saker jag lärt mig under min tid i London:
 
  • Spanjorer kan inte skratta utan att applådera samtidigt.
  • Det finns massor med rävar i centrala London.
  • Duvor kan med all säkerhet krocka med din panna.
  • Alla myter om mögel, löss och råttor är sanna.
  • Sunday roast är vansinnigt gott!
  • Allt i London behöver inte vara dyrt, det finns massor av saker att göra gratis.
  • Jag tycker att det är riktigt kul att gå ut & klubba.
  • London känns kallare än Sverige pga fukten.
  • Man måste stå på sig, våga säga emot & inte ta åt sig för mycket.
  • Det finns fortfarande äkta gentlemän.
  • Vodafone UK suger.
  • Aspall är en skitgod cider.
  • Säg ja, tveka inte för mycket & go with the flow!
Listan skulle kunna göras lång. Men nu är det dags att förbereda sig för en sista utgång innan jag åker härifrån. Heaven G-A-Y med Sarah & Luke blir det. & Ja, det är ju torsdag, & alla som följt min blogg vet vad det betyder.
 
I morgon går bussen till Stanstedt kl. 09.30.
 
Tack tusen gånger om London, för allt. Du har fått mig att må bra, utecklas & leva. Jag vet att mina nyfunna vänner inte kan läsa detta, men ändå; ett stort tack! Ni är guld värda! & jag hoppas att jag inte har sett er för sista gången.
 
Vi hörs hemma i Sverige ♥
 
 
Felicia

Känner mig lite ledsen för din skull när jag läser detta. Kommer ihåg ni skulle åka... Kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress