Vadå, är du vän med din kropp?
Jag kan ju med glädje ge er beskedet om att jag redan mår bättre! Puh! Det blev ingen "ligga-däckad-i-en-vecka-flunsa" tack & lov. Halsen är sämre idag, men det känns som om både febern & huvudverken har gett med sig en del. Så nu fick jag ju någon extra dag att göra något vettigt!
 
Idag har jag redan hunnit checkat in flyget hem, skrivit ut flyg- & bussbiljetter, bokat hotell till mig & Karin i Edinburgh & nu sitter jag här & lite smått planerar min tur till Jersey som jag också tänkt göra i vår innan jag lämnar London. Felicia är ju au pair på den lilla ön, så då är det klart man passar på att åka dit!
 
Har den här känslan av "idag-vill-jag-göra-massor-med-saker", men eftersom jag trots allt är sjuk & kroppen inte är lika taggad som resten av mig får jag vackert stanna inne i lugn & ro. Nu är vi åter där igen, jag & min kropp som alltid är osams. Aldrig tycker vi lika! Jag ba: kom igen kroppen, nu ska vi jobba. & kroppen ba: Neeej jag orkar inteeeee. & jag ba: Men jo skärp dig. Kroppen: Neeeej. Eller också så säger jag: okej kroppen, du är mätt nu, det räcker. & kroppen svarar: neeej jag vill äta meeeer. Jag kan tycka att min kropp ser helt okej ut, men den funkar ungefär lika bra som internet inne på The British Museum. Lite knackigt med andra ord.
 
Kroppen får alldeles för ofta som den vill, suck.
 
Rastlös tjej som snart kryper ur skinnet.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress